פגישה, פגישה וחצי

17.01.10

אילו נקודות ציון משמעותיות מזהה מתי כספי ביצירתו? מה מניע את קורין אלאל, מה הכי משמח את רמי קליינשטיין ומה נוגע לעברי לידר? הכל ב"לא פורמלי" - סדרת מפגשים אינטימיים עם בכירי המוזיקאים בארץ

 
Insert_Description_Here
קצרה היריעה מלתאר את יצירתו הענפה של מתי כספי, מהבולטים שביוצרים הישראלים. גם קורין אלאל היא חלק בלתי נפרד מהנוף המוזיקלי שלנו, ורמי קליינשטיין, ילד הרוק, הוא כבר מזמן לא ילד ומאחוריו רפרטואר מרהיב. עברי לידר, לעומת זאת, הספיק להוציא כבר ארבעה אלבומים נמכרים ולסקרן את הקהל פעם אחר פעם. עכשיו ארבעת האמנים המצוינים האלה מגיעים לבית אבי חי, למפגשים אינטימיים ולא פורמליים .

"כל אחד ייקח את המפגש שייערך איתו לעולם הפרטי שלו ולעולם המוזיקה שלו, ממה הושפע ונקודות מרכזיות במהלך הקריירה  - עם דוגמאות", מספר המנהל האמנותי של הסדרה, אודי דבוש, מ"פיסטוק הפקות". "במפגש הראשון, מתי  כספי, שחוגג השנה 60 והוציא לאחרונה אלבום חדש של השירים האחרונים שאהוד מנור כתב, יספר על דרכו וכמובן יענה לשאלות הקהל".

ומתוך השאלות יצמח המפגש?
"לא רק. הגרעין ישנו, אבל ההתפתחויות הן בלתי צפויות, בהתאם לקהל. זה מה שעושה את זה מעניין".
מדובר בניסיון ראשון מסוגו. "אמנים עשו דברים כאלה פה ושם אבל לא באופן שיטתי. הסדרה הזו היא יוזמה מסודרת ראשונה", אומר דבוש.

מעבר לעובדה שכולם אמנים מהשורה הראשונה, מה היו השיקולים שליוו את בחירתם?
"התנאי הראשון כמובן הוא יצירה רחבה. מעניין לראות תהליך של אמן מנקודה אחת לאחרת, והיה חשוב לי שהאמנים יהיו נגישים מבחינת האינטראקציה עם הקהל משום שהמפגש מאוד קרוב. שיקול נוסף, הוא שיהיו אמנים שמשפיעים, שיש להם משמעות במפת המוזיקה פה. אני מקווה שהבחירה שלי משכנעת ותגרום לאנשים להגיע בכיף. אני חושב על עצמי הרבה פעמים בבחירה ואומר שאם אותי זה מעניין, זה יעניין עוד אנשים. מהניסיון שלי ומההיכרות עם היוצרים עצמם, אני יודע שמי שאוהב את המוזיקה של מתי, אוהב לשמוע אותו מדבר. ברמי יש משהו מאוד לבבי, עברי תמיד מעניין, וקורין היא אדם מרתק".

 עד כמה אמנים פתוחים להיחשף?
"לא כל אמן בנוי להיחשף אם כי אני מרגיש שכיום יש יותר פתיחות. כשזה "פעם ב..."  גם האמן מתרגש מהעניין".

 
מתי כספי - פותח את הסדרה "לא פורמלי"


במה אתה תולה את הפתיחות ההולכת וגוברת?
"בסופו של דבר, אנחנו נמצאים בעידן של תקשורת מגונת והמון מדיומים. אמנים שלא גדלו מלכתחילה בעולם הזה, מבחינתם זה צעד אחד קדימה בהבשלה וברצון להיחשף. מפגש מול קהל תרבותי במסגרת הראויה לכך, בזמן הנכון ובמקום הנכון - הוא הזדמנות מצוינת. אנחנו מנסים ליצור סדרה איכותית שתמשוך אנשים, ומכאן יכול לצמוח רק טוב".

 מאת: כרמית ספיר - ויץ

לא פורמלי
מתי כספי, חמישי, יג בטבת, 28 בינואר  21:00

Model.Data.ShopItem : 0 6

עוד בבית אבי חי