ככה במקרה

20.05.13

הוא התקרב לדת כי רצה פטור ממסדרי בוקר, הגיע ל"כוכב נולד" כי חבר התעקש לרשום אותו ובפעם הראשונה שניסה לכתוב ולהלחין, יצא לו מזה אלבום בכורה. יהודה סעדו מתכונן בימים אלה לאלבום שני

לימוד אורגן: דיו כתובה על נייר חדש

בגיל תשע התחלתי ללמוד נגינה על אורגן. בנס ציונה היתה חנות של כלי זמר. אימא שלי עברה לידה, שמעה מישהו מנגן, נכנסה וביקשה שילמד את הבן שלה נגינה. זה היה מורה פרטי, והוא בא אליי פעם בשבוע. אהבתי את זה מאוד. זו היתה תקופה שבה, כמו שחז"ל אומרים, "הלומד ילד למה הוא דומה – לדיו כתובה על נייר חדש, והלומד זקן למה הוא דומה, לדיו כתובה על נייר מחוק". ראיתי בפועל שלימוד נגינה בגיל כזה צעיר נקלט היטב בנפש. היו לי מאז הפוגות של שנה-שנתיים מבלי לגעת בכלי בכלל, אבל זה עדיין נשאר בנפש.

 

את הילדים שלי אשתדל ללמד נגינה עוד לפני גיל תשע, אבל אשתדל שזה לא יבוא ממני. אני מעדיף שהם יימשכו לזה לבד. כשהבחירה היא של האדם עצמו, זה הכי חזק.

 

 

החזרה בתשובה: רציתי פטור ממסדרים

בתיכון למדתי בטכני חיל האוויר חיפה. זו היתה פנימייה צבאית עם משמעת צבאית רצינית. איתי בחדר היה חבר דתי שהיה לו פטור ממסדרי בוקר כי הוא התפלל באותו הזמן. אמרתי 'בואנה, חביבי, לבחור יש פטור ממסדרים - גם אני רוצה!'. זה התחיל שלא לשמה.

 

פעם, המדריך בא, ראה שאני ישן, עשה בלגן ואז באמת הייתי חייב לקום, להתפלל שחרית, ללמוד קצת. זה התחיל להיות ככה – מצווה גוררת מצווה. בימי שישי התחלתי לעשות קידוש, אף על פי שחיללתי שבת. לאט לאט התחלתי ללכת לבית הכנסת, לעשות קבלת שבת, ומצאתי את עצמי מגלה עולם שלא בדיוק הכרתי. עד היום אני בסוג של חיפוש.

 

מטבעי, אני אדם שאין לו בעיה עם המגבלות. התורה התיישבה יפה על האופי שלי; לכן לא הייתי צריך לעשות איזה מהפך בחיים.

 

 
סעדו. אני מתפתח לכיוונים מוזיקליים שונים
"כוכב נולד": היו לי כלים להישאר עם הרגליים על הקרקע

בתקופת הצבא התחלתי ללוות זמרים כנגן קלידים. החבר'ה הקרובים אליי ידעו שאני שר ככה, בכיף שלי, ואמרו לי: "יהודה, אתה חייב לעשות עם זה משהו יום אחד". אמרתי: "אין סיכוי, אני אוהב את הנגינה. השירה היא לא בשבילי". ואז נערך גמר "כוכב נולד 2", ובסיום הגמר כבר נפתחה ההרשמה לעונה השלישית. חבר טוב אמר לי, ככה בצחוק, "יהודה, אני רושם אותך". עניתי לו "כן, בטח", בציניות. הוא לא הבין הומור מהו, רשם אותי לאודישנים, לקח אותי לשם ובהמשך עברתי את כל האודישנים הראשונים. כשהגעתי לגמר, הרגשתי שהכול קרה כל כך מהר – דוגמה קלאסית לכך שאנחנו מתכננים כאן למטה, אבל למעלה יש תוכניות שונות.

 

אם היית אומר לי בגמר של 'כוכב נולד 2' שאהיה בגמר של 'כוכב נולד 3', ועוד אזכה במקום הראשון, הייתי אומר לך שאתה הזוי וחולם ונביא שקר. אבל זה קרה.
" אני מכיר אנשים שברגע שהם נחשפים, הם קצת מאבדים את עצמם. לי תמיד היה משפט שאהבתי – "עירום באתי ועירום אצא". באתי לעולם בלי כלום, ואצא בלי כלום "

 

אחרי התוכנית התחלתי להופיע בכל רחבי הארץ. הגעתי לאנשים, ואלה תמכו ואהבו. היה קשה לעשות את המהפך מאדם אנונימי לאדם שמכירים אותו כמעט בכל בית במדינה. זה היה לא פשוט, אבל ברוך השם, היו לי כלים להישאר עם הרגליים על הקרקע. לא הלכתי רחוק, נשארתי מקורב לצדיק מיבניאל, והוא נתן לי כלים איך למצוא את האני האמיתי בתוך העשייה הזאת, ויש לי הכרת טובה מאוד גדולה כלפיו.

 

אלבום הבכורה: הכול היה ראשוני

אחרי התוכנית התחלנו להופיע בכל רחבי הארץ. היה מתבקש להוציא אלבום בכורה. לא היה לי ניסיון קודם עם איסוף וכתיבת חומרים. התחלתי לשבת, לנסות להלחין ולכתוב. כך נולד לי שיר ועוד שיר. עבדתי עם המפיק המוזיקלי נדב ביטון, והעבודה על האלבום היתה ממש חוויה. הכול היה ראשוני. זו היתה חוויה גדולה - לראות איך שיר קורם עוד וגידים דרך תופים, בס, גיטרות, פסנתרים ושירה.

 

בחרתי לקרוא לאלבום "עירום באתי" - אמירה על התקופה שעברתי. אני מכיר אנשים שברגע שהם נחשפים ברמה כזו, הם קצת מאבדים את עצמם. לי תמיד היה משפט שאהבתי – "עירום באתי ועירום אצא". באתי לעולם הזה בלי כלום, וגם אצא בלי כלום. אם אדם מתבונן במשפט הזה, ההתמקדות בדברים החשובים באמת בחיים האלה יכולה לתת לו פרספקטיבה מצוינת על החיים.


בית וקריירה: הייתי בן יחיד; עכשיו אני רוצה משפחה גדולה

אחת ההדרכות שקיבלתי אישית מהרב שלי היתה לא להפסיק במוזיקה, אלא להמשיך בתחום. מובן שזה עלה בקנה אחד עם בניית משפחה. השאיפה היתה למצוא את בת הזוג שלי, וקדימה, לצאת לדרך.

 

אז באמת הקב"ה זיכה אותי באישה מדהימה, אסתר. אנחנו נשואים כמעט שש שנים. תמיד הייתי מטבעי איש של משפחה. גדלתי כבן יחיד, אז תמיד רציתי משפחה גדולה.

 

אני מודה לקב"ה יום יום על המשפחה שזכיתי להקים, וברוך השם, גם באו ילדים - שתי בנות ובן – אדל, רחל ויוסף. אני יכול להגיד לך שזה משנה את הבנאדם. הראייה שלך היא לא אותה הראייה. אתה עצמך הופך להיות יותר בוגר, יותר אחראי. בעזרת השם, שאזכה לראות עוד ועוד ילדים.

 

עכשיו אני נמצא לקראת האלבום השני שלי, שיצאו ממנו כבר שלושה סינגלים - "מול כל העולם" ו"יום יום" ו"שבי אחריך". זו היתה חוויה בפני עצמה. בינתיים אני מתפתח לכיוונים מוזיקליים שונים. אני לא מאמין בלהיות סטטי, אלא בלהפתיע ולעשות דברים חדשים. וזה בהחלט הכיוון – תמיד להתקדם.
 

בואו להיות חברים שלנו בעמוד הפייסבוק של בית אבי חי

Model.Data.ShopItem : 0 6

עוד בבית אבי חי