אמונה או ביטחון. הפרק השלישי עוסק בהיבטים שונים של אמונה וביטחון כאשר הסרט מחדד את הפער שבין אלה שסומכים על הנס ובוטחים בה', לבין אלה שחייבים לבדוק כל מטען וכל נוסע כדי להגן על הביטחון – כל אחד מהם מחפש ביטחון בדרכו הוא.
ז'אנר: דוקומנטרי | ישראל 2010 | 30 דקות | בימוי: נפתלי גליקסברג | הפקה: Glikscom ואולפני הרצליה
תקציר:
נמל התעופה בן-גוריון אוצר בתוכו, בעצם הווייתו, סיפורים אישיים מרתקים - סיפורי פרידות וגעגוע, שמחת פגישה, עצב הפרדה וחלומות. דרך סיפורים אנושיים אלו מבצבצת ומתגלה הזהות היהודית-ישראלית. הסדרה כולה מצולמת בתוך שדה התעופה. הסיטואציות אינן מבוימות והן מצולמות בזמן אמת, בצורה מרתקת אך לא פולשנית, ובכך יוצרות הזדהות. שער היציאה מן הארץ והחזרה אליה משקף את החברה הישראלית על קשייה וייחודה.
הפרק השלישי עוסק בהיבטים שונים של אמונה וביטחון. הימים הם לפני ראש השנה ונמל התעופה מלא וגדוש בחסידי ברסלב הנוסעים לאומן שבאוקראינה לקברו של רבי נחמן מברסלב, ומאמינים שמשם תגיע הישועה. רונן, חסיד ברסלב וחוזר בתשובה, רוצה בכל מאודו להגיע לאומן, אך כרגע יש לו צו עיכוב יציאה מהארץ. הוא לא מפסיק להתפלל ומאמין כי יצליח לעלות על המטוס. ואכן, עשר דקות לפני ההמראה הוא מקבל אישור מיוחד מבית המשפט לצאת מהארץ. עולמם האמוני של החסידים חזק ומוחלט, לפי תחושתם האמונה יוצרת מציאות ומביאה לניסים.
כנגדו עומדת דמותו של גלעד חכמון, ראש משמרת בודקי הביטחון של נתב"ג. מתוקף תפקידו הוא מחויב לחשוד בכל נוסע ולבדוק אותו בקפדנות, גם ברגעים מביכים ולא נעימים. קבוצת נערים ונערות ממשלחת 'הצופים', אשר מורכבת מנערים ערבים ויהודים, טסה לאנגליה. הבדיקה הביטחונית הדקדקנית חלה רק על הנערים הערבים, ואילו הנערים היהודים רשאים להתקדם לעבר שער היציאה. הם מבטאים את עלבונם מהגזענות הפוגעת, שכן הם רואים עצמם ישראלים אוהבי המדינה, והם אף מייצגים אותה בנסיעתם זו.
הסרט מחדד את הפער שבין אלה שסומכים על הנס ובוטחים בה', לבין אלה שחייבים לבדוק כל מטען וכל נוסע כדי להגן על הביטחון – כל אחד מהם מחפש ביטחון בדרכו הוא.