כבר לא אבודים

29.12.10

סדרה חדשה מפגישה את מיטב היוצרים בישראל עם שירים נשכחים מכל קצוות העולם היהודי, מאמצע המאה ה-19 ועד אמצע המאה ה-20. אפרת גוש, שלומי שבן, ר' דוד אלקיים, שאול יוסף מהונג קונג ועוד רבים וטובים מתכנסים בבית אבי חי במופעי "אבודים"

 אבודים

שלומי שבן גדל בצפון תל אביב וכשבגר הרחיק ללימודי פסנתר בלונדון, שם סיים בהצטיינות את ה"רויאל קולג'". אלון אולארצ'יק נולד בפולין בשם אלק רוזנפלד וכשהיה בן 6 עלתה משפחתו לישראל. מורין נהדר נולדה באיראן ועלתה ארצה בהיותה ילדה. את געגועיה למולדתה היא מביעה בביצוע שירה פרסית עממית, במיוחד בשירת הנשים שלה, ובעיסוק בחקר המוסיקה של יהודי איראן באוניברסיטה העברית. כל יוצר והסיפור האישי שהוא נושא עימו. ומה קורה כאשר יוצרים ממקומות שונים מתאגדים תחת קורת גג אחת למפגש עם טקסטים נשכחים? הסדרה "אבודים" תפיח חיים חדשים בטקסטים נשכחים ותשיב באופן אמנותי על התהייה המסקרנת הזו.

במופעי הסדרה, מיטב היוצרים בישראל יגישו לחנים חדשים שנכתבו במיוחד לשירים נשכחים אשר לוקטו מכל קצוות העולם היהודי. השירים נכתבו בתקופה הסוערת שבין אמצע המאה ה- 19 לאמצע המאה ה -20 וכוללים רגעים גדולים וקטנים, קאנוניים ופשוטים, ציבוריים ופרטיים.

"הרעיון הוצע ע"י המוסיקאי שאנן סטריט והתגבש לפרויקט ממשי ע"י בית אבי חי. על הייעוץ הראשוני היו אחראים פרופ' אביגדור שנאן, החוקר, המבקר והמורה לספרות עברית אריאל לוינסון והמוסיקאי שאנן סטריט, שערכו את קיבוץ וליקוט החומרים השונים", מסביר גל תמיר, רכז תחום מוסיקה בבית אבי חי .

איך נבחרו האמנים לסדרה?
"ניסיתי לעשות מיקס של ותיקים יותר וחדשים יותר, ואנשים שדמיינתי שהתחברו לרעיון ושהם אנשים יצירתיים", אומר שאנן סטריט.

אז מי יגיעו לבית אבי חי?
מדגם לא מייצג: שירי ר' יחזקאל חי אלביג מבגדד, אלישבע מרוסיה, ר' דוד אלקיים ממרוקו, שאול יוסף מהונג קונג, יהודה קרני, ש. שלום, זלמן שניאור ועוד. בין לבין, יתארחו שירי אמיר גלבוע, דוד פוגל, יעקב פיכמן ואלכסנדר פן.

סטריט, מה תוכל לספר על תהליך העבודה איתם לקראת הסדרה, ועל המפגש שלהם עם הטקסטים החדשים-ישנים?
"קצת מוזר לענות על השאלה הזו לפני ההופעה עצמה כי זה עוד לא התחיל. באופן עקרוני, הייתה התלהבות מהטקסטים עצמם. עם אלון אולארצ'יק לדוגמה ישבתי על בירה וכל אחד אמר לשני מה הוא מרגיש לגבי כל שיר. אני הייתי עד בינתיים לשלב ההידלקות של האמנים על השירים. שלב ההטמעה, מן הסתם יקרה בהמשך ועליו יסופר על ידי האמנים במהלך המופעים שיגישו".

תמיר, עד כמה היוצרים המשתתפים שמחו בהצעה?
"ההצעה היתה מעניינת ושונה עבור היוצרים והיו תגובות נלהבות וסקרניות. לנו היה חשוב מאוד להנגיש את הטקסטים באמצעות יוצרים בולטים ומוכרים, אך גם כאלה שמסוגלים להתמודד עם הטקסטים ועם משימת ההלחנה".

 "אבודים" 

 

מופע ראשון: שלומי שבן, רביעי, כט בטבת,  5.1. בשעה 21:00
לחצו כאן -  לכל מופעי הסדרה. Model.Data.ShopItem : 0 6

עוד בבית אבי חי