תענית בציבור

07.11.10

ארגון שפע מציין את חתימת הפירוש של הרב שטיינזלץ באירוע מיוחד, שבו תילמד מסכת תענית בקהילות יהודיות בכל רחבי העולם

במפעלו הגדול, שהחל לפני 45 שנה, הרב עדין שטיינזלץ ניתח, פירש וביאר את הגמרא כולה - פרויקט שאין שני לו בהיקפו בפרשנות התורנית המודרנית. בימים אלה נערכים תיקונים אחרונים לפירושו של הרב למסכת נידה, החלק האחרון בתלמוד הבבלי. ארגון שפע, המאגד את כל מפעלי שטיינזלץ, מציין זאת ביום לימוד גלובלי: כ-450 קהילות מסביב לעולם - מישראל, ארה"ב, רוסיה, אנגליה, שווייץ, צרפת, ארגנטינה ואפילו הונג קונג - ייטלו חלק בלימוד, שנקבע לראש חודש כסלו (יום ראשון, 7 בנובמבר) ומרכזו יהיה במרכז שטיינזלץ בירושלים.  

למד את עמי

במרכז שטיינזלץ החליטו להפוך את האירוע לעולמי כדי לאפשר לכל יהודי באשר הוא נמצא לקחת חלק בלימוד התורה. המטרה העיקרית היא ליצור מודעות ללימוד תורה ולהדגיש כי קיומו של העם היהודי היה קשור לאורך הדורות ללימוד.  

המסכת שתילמד ביום המיוחד תהיה מסכת תענית, שנבחרה בשל כמה סיבות. ראשית, עושרה: המסכת שופעת אגדות חז"ל ודינים בענייני צומות וגזירות בית דין בשעת מצוקה (סוגיה לדוגמה: האם רשאי בית דין לגזור תענית ציבור בשנות בצורת?). המסכת נבחרה גם משום שהיא נחשבת בעיני רבים לקלה, וגם אדם אשר עושה את צעדיו הראשונים בתלמוד מסוגל להבינה. נוסף לכך, מסכת תענית היתה המסכת הראשונה שפירש הרב שטיינזלץ, ויש כאן מעין סגירת מעגל.

בין הקהילות שהצטרפו ליום הלימוד ניתן למצוא קהילות מכל גווני הקשת היהודית: קהילות רפורמיות וקונסרבטיביות, קהילות דתיות וחרדיות. גם ארגון OU (ארגון האורתודוקסים בארה"ב) הצטרף, על שלל קהילותיו, ליום הלימוד. תוכנית האירוע כוללת שיעור מפי הרב שטיינזלץ בשעה 21:00, שיועבר בשידור חי באתר המרכז, ולאחריו יערכו הקהילות המשתתפות שיעורים בכמה רמות קושי בבתי המדרש.  המוטו של ארגון שפע הוא "למד את עמי": ישנה תורה מבוארת ונגישה לכל אחד, ומי שרוצה ומעוניין - ייקח וייטול לעצמו. 

כתב: שי פיאטיגרסקי
לתגובות: editor@bac.org.il

Model.Data.ShopItem : 0 6

עוד בבית אבי חי