מדינה במיל' | הרעות | פרק 1

26.10.10

הפרק הראשון עוקב אחר ההכנות לקראת היציאה למילואים, ומדגיש את הקושי לעזוב עבודה, משפחה ועיסוקים שונים, ובכל זאת, גיבורי הסדרה אינם מוותרים ומתעקשים לצאת.


ז'אנר: דוקומנטרי | ישראל 2008 | 40 דקות | בימוי: ילון גורביץ' | הפקה: יהלתי גת, מוזה הפקות


תקציר:

מדינה במיל' היא סדרה תיעודית בת שמונה פרקים העוקבת אחר שירות המילואים של קבוצת גברים ישראלים, מרגע קבלת צו הגיוס ועד שובם הביתה. ילון גורביץ', הבמאי, מציג את חבריו לפלוגה שבחיי היומיום הם שונים מאוד זה מזה באורח חייהם – קיבוצניקים, עירוניים, אנשי היי- טק ובעלי פאב, דתיים, חילונים וכדומה. אך למרות השונות, השירות הצבאי המשותף יוצר ביניהם אחווה וחיבור חזק המגשר על הפערים.

 
 

 


הפרק הראשון עוקב אחר ההכנות לקראת היציאה למילואים, ומדגיש את הקושי לעזוב עבודה, משפחה ועיסוקים שונים, ובכל זאת, גיבורי הסדרה אינם מוותרים ומתעקשים לצאת. אחד מהם הוא בחור דתי לשעבר שחי בחוץ לארץ, וחוזר מדי שנה רק כדי לשרת המילואים. בעבורו, השירות במילואים מכפר על רגשות האשם שלו. הוריו הם חרדים שכלל לא מאמינים בצורך לשרת בצבא, משום שבעיניהם יש להגן על עם ישראל בלימוד תורה. בחור נוסף הוא חוזר בתשובה שרואה את שירות המילואים שלו דווקא כשליחות יהודית למען עם ישראל. טיפוס שלישי הוא מפונה מגוש קטיף, המספר איך חבריו לפלוגה באו לעזור לו לפרק את החממות בזמן הפינוי. הוא מבטא קושי אמוני וקושי נפשי להמשיך לשרת בצבא שפגע בו. חברות מיוחדת במינה נרקמת בינו לבין בחור תל אביבי, בעל פאב, שלכאורה רחוק ממנו לחלוטין. דמות מעניינת נוספת היא של בדואי ישראלי שנלחם כדי להתקבל ליחידה קרבית, וממשיך להגיע מדי שנה על אף היחס המקפח של החברה הישראלית וחוסר העידוד של החברה הבדואית כלפיו.

 

הדיאלוגים בין חיילים צעירים וותיקים, ובין טיפוסים שונים ממגזרים שאינם משיקים זה לזה ביומיום, הם מרתקים. הם משוחחים על עצם השירות, על הדימוי 'פראייר' שדבק בהם, ועל השאלה אם בכלל הם מביאים תועלת למדינה. בין השורות עולה התמורה הגדולה שחלה בחברה הישראלית, שהעבירה את הדגש מן הקולקטיב אל האינדיבידואל, שינוי שבולט בעיקר  בצה"ל ובמערך המילואים.  


 

Model.Data.ShopItem : 0 6

עוד בבית אבי חי

האם החמישית
האם החמישית
עם: יונתן בלומנפלד, אוריאל הרמן, טל (טולה) בן ארי, יעל שטולמן, חיים פסקוף, יעל טל, מאיר בוזגלו, רפאל שחרי
במה וידאו
20.02.19
האם החמישית
האם החמישית
עם: יונתן בלומנפלד, אוריאל הרמן, יעל שטולמן, טולה בן ארי, תום קליין
במה וידאו
21.02.18