הסיפור על הנסיך הכתום והנסיכה הכחולה

הנסיכה של הממלכה הכחולה אף פעם לא ראתה איש כתום לפני כן, ובכל זאת התאהבה בנסיך הממלכה הכתומה. יוסי עין-דור עם אגדת ילדים שבתו אוהבת לשמוע, ועם מוסר השכל אקטואלי

אי שם, בארץ רחוקה, היתה הממלכה הכתומה. בממלכה הכתומה היו מלך ומלכה, והיו גם נסיך ונסיכה. הממלכה הזו היתה לא גדולה ולא קטנה, וכל התושבים בה היו כתומים. במשך כל השנים הם חשבו שהם הממלכה היחידה בעולם, ואף לא פעם אחת הם ראו מישהי או מישהו שהם לא כתומים. החיים בממלכה הזו היו מאד נעימים לכולם, והיה להם מכל טוב.

יום אחד החליט הנסיך שהוא רוצה לראות מה יש מעבר לאופק. הוא ביקש רשות מהוריו, המלך והמלכה, ולאחר די הרבה מחשבות והיסוסים הם הסכימו לבקשתו. "שתהיה לך דרך צלחה, בני", אמר אביו המלך, "לך למסע שלך, ואם תגלה דברים חדשים שלא הכרנו, הבא לנו לכאן כדי שנכיר".

הנסיך יצא לדרכו. הוא הצטייד במעט מזון ושתייה, בנעליים נוחות ובמעט בגדים חמים, וכך, כשתרמיל קטן על גבו ומקל הליכה בידו, הוא התחיל את המסע. הנסיך לא ידע כמה זמן יארך המסע, את מי יפגוש בדרך, איפה יאכל ואיפה ישן. דבר אחד הוא ידע בוודאות - לאף אדם הוא לא יגלה שהוא הנסיך, הוא רצה שיתייחסו אליו כמו אל כולם.

 

תחילה הוא חצה את הממלכה הכתומה לאורכה ולרוחבה. הוא פגש אנשים נפלאים שקיבלו את פניו בחום ואהבה, אנשים שהכניסו אותו לביתם ואל ליבם. בשבילו זו הייתה הפעם הראשונה בחיים שפגש אנשים שהם לא מלכים ולא בני ובנות מלכים. אחרי חודשים שבהם הלך בדרכים ופגש את בני עמו, אנשי הממלכה הכתומה, החליט להמשיך הלאה, ובלי שהרגיש הוא נכנס לשטחה של ממלכה אחרת, שכלל לא ידע על קיומה. הייתה זו הממלכה האדומה. בממלכה האדומה כל האנשים היו אדומים, לא כתומים.

 

הנסיך עבר את הממלכה האדומה לאורכה ולרוחבה, ומצא שהיא די דומה לממלכה שלו. הצבע של האנשים אמנם שונה, אבל הם נראים דומה, מדברים באותה שפה, הבתים שלהם נראים דומים, ובכלל, הצבע היה הדבר היחיד שהבדיל בין הממלכה הכתומה, ממנה הוא בא, לבין האדומה אליה הגיע. תושבי הממלכה האדומה מאד הופתעו לראות מישהו כתום. גם הם חשבו שהם הממלכה היחידה בעולם. אבל אחרי שהכירו את האורח הכתום, וראו שהוא נחמד וטוב, הם פתחו בפניו את דלתותיהם. הוא הודה להם על הכנסת האורחים החמה והזמין אותם לבוא ולבקר בממלכה שלו, הממלכה הכתומה.

 

אחרי כמה חודשים בממלכה האדומה החליט הנסיך הכתום להמשיך בדרכו. וכך הוא צעד ימים ולילות, עד שלפתע ראה מרחוק אורות כחולים. הוא מאוד הופתע, כי מעולם לא ראה את הצבע הזה. הכחול שראה היה כהה יותר מצבע השמים ומצבע הים שהכיר מהממלכה שלו. הוא המשיך לצעוד ולהתקרב לעבר האורות שראה, ואז גם התחיל להבחין בדמויות, גם הן בצבע כחול. כן, היו שם אנשים כחולים שנראו בדיוק כמוהו, רק בצבע כחול. כשהתקרב אליהם הם נבהלו נורא. גם הם לא ראו מעולם איש שהוא לא בצבע כחול. הם התקרבו אליו לאט לאט, הקיפו אותו במעגל והתחילו לגעת בו כדי לבדוק אם הוא איש כמותם או שזה רק נדמה להם. כן, הם לא טעו, האיש הכתום היה בדיוק כמותם.

 

בחורה צעירה ויפה ניגשה אליו והציעה לו מים לשתייה. "אתה בטח מאד צמא", היא אמרה. "כן, תודה לך", השיב. וכך התחילו השניים לדבר זה עם זה ולספר כל אחד על חייו ועל המקום בו הם נולדו. פתאום הם הבינו שאין הרבה הבדלים ביניהם, והאהבה שניצתה ביניהם הייתה חזקה מכל ההבדלים. הוא ביקש את ידה והיא הסכימה מיד. ואז היא הזמינה אותו לביתה, וכשהגיעו התברר לו כי הצעירה היא נסיכה. הוריה הם המלך והמלכה של הממלכה הכחולה. הצעירה סיפרה להוריה על רצונה להתחתן עם הצעיר הכתום, ולאחר היסוסים הם הסכימו.

 


מה את מספרת לילדים? מירי רגב. (פלאש 90)
וכך התחיל המסע חזרה לממלכה הכתומה. כשהגיעו הופתעה הנסיכה הכחולה לגלות שגם הוא נסיך כמותה, וכי הוא לא סיפר לה כי רצה לדעת אם היא אוהבת אותו בגלל מי שהוא ולא בגלל שהוא נסיך. הוריו, המלך והמלכה הכתומים, נדהמו כשראו צעירה כחולה, אך כששמעו את מה שעבר על בנם הסכימו גם הם לחתונה המלכותית. וכך, כעבור כמה שבועות, התחתנו שני הנסיכים זה עם זו, והאורחים בנשף החתונה היו כתומים וכחולים. ומאז הם חיים באושר ועושר עד עצם היום הזה.

 

אבא, ספר לי על האיש הכתום, מבקשת ממני אלונה מידי ערב. ואני תוהה, איזה סיפורים סיפרו לילדיהם ההורים של חברי הכנסת מיכאל בן-ארי, דני דנון, מירי רגב יוליה שמאלוב וחבריהם, ומה הם מספרים עכשיו  לילדיהם. לתהות עדיין מותר. מה, כבר לא?

Model.Data.ShopItem : 0 6

עוד בבית אבי חי