הנושא הכללי של הפרק – היכולת לסלוח. הגר, שנקיפות המצפון שלה גוברות בעקבות התאונה, לא מצליחה לסלוח לעצמה, וגם לאחר שפגשה את יונתן וגליה, היא לא מעזה להתוודות בפניהם. שאול, שחש שהיא מסתירה ממנו סוד גדול וחושד בה בבגידה, שואל אותה מה קורה, וסוף סוף היא מצליח
ז'אנר: דרמה | ישראל 2006 | 41 דקות | בימוי: רני בלייר
תסריט: ארי פולמן ורני בלייר | הפקה: ענת אסולין הפקות
תקציר :
הגר, שנקיפות המצפון שלה גוברות בעקבות התאונה, לא מצליחה לסלוח לעצמה, וגם לאחר שפגשה את יונתן וגליה, היא לא מעזה להתוודות בפניהם. שאול, שחש שהיא מסתירה ממנו סוד גדול וחושד בה בבגידה, שואל אותה מה קורה, וסוף סוף היא מצליחה לספר לו ולפרוק מעליה את המועקה. הוא דווקא תומך בה, ומציע ללכת יחד אתה להוריה של שיר. אחרי משחק כדורגל לא מוצלח של הבן גילי שספג עלבונות מחבריו, שאול מתערב ומחזיר לילדים מכות, ונוצרת ביניהם אינטימיות וקירבה. שאול מספר לו על השירות הצבאי שלו בסיירת, וגילי, שיודע שאביו פציפיסט המתנגד נחרצות לצה"ל, מתקשה להאמין. הקשר בין גילי לאביו הוא כן ומרגש.
גליה כבר ארבעה ימים לאחר הגרידה, ויונתן, המלא ברגשות אשם, פוחד מתגובתה ודוחה את הרגע שבו יספר לה על התאונה של שיר, עד שאין לו עוד בררה. כאשר הוא מספר לבסוף גליה מגיבה קשה, היא תוקפת את יונתן ובוכה, ומפחדת לאבד גם את שיר. יונתן מתרחק. אם עד עכשיו הוא לא סר ממיטת בתו, כעת הוא מפנה את מקומו לגליה, היושבת לידה יום ולילה. ההתנהגות של יונתן אמביוולנטית: מצד אחד הוא מקריב מעצמו – מבקש לפתוח את תיק האימוץ שלו ומוכן לפגוש את אמו הביולוגית כדי לעזור לשיר, אך בו בזמן, כאשר שיר מתעוררת מהתרדמת, הוא שב לסורו ובוגד בגליה עם רונה.
אלישע ואליה מנסים להתרגל לחיים בצפת. הם מתלבשים כחרדים ומשתאים לגלות כי ניתן בקלות כזו, בשינוי סממנים חיצוניים בלבד, לשנות גם את המהות והפנימיות. נעמה בתם מנצלת את יום הטיול שניתן לה ולאחיה, וחוזרת לביתה. אליה ואלישע מודאגים שנעמה תפגע בעצמה, ואליה מאשימה את אלישע בבריחה.
מנאר נלחמת על אהבתה ומבקשת מאמיר להציע לה שנית נישואין ולעמוד בהבטחותיו. אמיר אינו עושה זאת ומנאר נפגעת.
הנושא הכללי של הפרק – היכולת לסלוח.