בפרק 'וירא', שנוצר בהשראת הפרשה המספרת על עקדת יצחק, נבחנות מערכות היחסים בין הורים וילדים. אלישע, שנמצא עם משפחתו במקום מסתור במסגרת תכנית להגנת עדים, חש שבתו משתגעת מהבדידות ומבקש אישור להביא אליה לביקור את אסף. יחד עם שאול הוא נוסע לבסיס של אסף, הנמצא
ז'אנר: דרמה | ישראל 2006 | 51 דקות | בימוי: רני בלייר
תסריט: ארי פולמן ורני בלייר | הפקה: ענת אסולין הפקות
תקציר :
בפרק 'וירא', שנוצר בהשראת הפרשה המספרת על עקדת יצחק, נבחנות מערכות היחסים בין הורים וילדים. אלישע, שנמצא עם משפחתו במקום מסתור במסגרת תכנית להגנת עדים, חש שבתו משתגעת מהבדידות ומבקש אישור להביא אליה לביקור את אסף. יחד עם שאול הוא נוסע לבסיס של אסף, הנמצא בעיצומו של תחקיר חשוב, ולכן מחליט שלא לבוא לנעמה למרות געגועיו. סצנה זו מבליטה באופן החזק ביותר את המתח שבין שאול לבנו: אסף שופט את אביו, חושב שהוא לא יציב ובטוח שהוא יודע מה נכון בשבילו. נוסף על כך, מתחדד בסצנה זו הקונפליקט של אסף בין הרצון להתמסר למדינה, לאידיאלים ולערכי הכלל, לבין חייו הפרטיים. קונפליקט זה מתכתב עם עקדת יצחק, בשאלה עד כמה צריך אדם להקריב מעצמו למען המדינה.
הגר, הסובלת מרגשי אשמה גדולים לאחר תאונת "פגע וברח" שבה דרסה את שיר, לא נרדמת בלילה, מתבודדת ומנסה לברר בדיסקרטיות את מצבה של הילדה שדרסה. היא לא משתפת את שאול אך הוא מרגיש שהיא מוטרדת ושרויה במתח רב, ומפרש את חוסר הכנות שלה בצורה מוטעית, כבגידה בו.
העובר ברחמה של גליה מת והיא עוברת גרידה. יונתן מגיע אליה באיחור רב בשל התאונה של שיר אך לא מספר על כך לגליה כדי שמצבה לא יתדרדר. הוא חוזר למחלקה של שיר לשמוע את חוות הדעת הרפואית, ומתרגז על סגנון הדיבור המתנשא והמזלזל של הרופאים, המתייחסים לחולה כאל אובייקט. מנאר, האחות במחלקה, מרגיעה אותו. בינתיים מגיע אליה אמיר ומודיע לה שהחליט להיפרד. מנאר נפגעת ומאשימה אותו בפחדנות.
הקו המשותף לכל המשפחות הוא שבנים נענשים על חטאי אבותיהם.