פרשת נשֹא שבספר במדבר עוסקת בדיני הנזיר. שהרה בלאו משוחחת על כך עם הילדים אור ברעם, אורי מוסן לוי, ואביה קירשנבוים, וקושרת זאת לסיפור שמשון המופיע בהפטרה ולתחומי עניין נוספים של הילדים.
ז'אנר: תוכנית אירוח | ישראל 2007 | 30 דקות | בימוי: מקסים סטולביב | הפקה: אולפני מימד
תקציר :
הסופרת והעיתונאית שׂהרה בלאו משוחחת עם שלושה ילדים (מתוך חמישה המתחלפים ביניהם) ועם אורחים נוספים על פרשת השבוע, ודנה עמם בנושאים הקשורים לעולמם. בתכנית כמה מדורים: פתיחה והיכרות עם הפרשה על ידי אורח מתחלף; שיחה ודיון של המנחה והילדים בנושאים העולים מהפרשה; משאל רחוב בנושא הקשור לפרשה; שאלות "נכון-לא נכון" המופנות לילדים; ולסיום, שיר לשבת.
הילדים הם לב התכנית. מדובר בילדים פיקחים, דעתנים ושנונים המתבטאים בבהירות ומעניקים מבט רענן על הפרשה הלקוח מעולמם האישי. התכנית פונה לילדים ולמבוגרים מהציבור החילוני והדתי כאחד, שכן הדיון נשען על פי רוב על פשט הכתוב, ואף האורחים הם אנשי רוח, דת ותרבות בעלי השקפות ואמונות שונות.
פרשת נשֹא שבספר במדבר עוסקת בדיני הנזיר. שהרה בלאו משוחחת על כך עם הילדים אור ברעם, אורי מוסן לוי, ואביה קירשנבוים, וקושרת זאת לסיפור שמשון המופיע בהפטרה ולתחומי עניין נוספים של הילדים.
בפתח התכנית מתארחת אביגיל גרץ ממרכז בינ"ה, המסבירה מיהו הנזיר היהודי ואילו איסורים חלים עליו. האיסור הראשון הוא לשתות יין שיכר וכל מה שמכיל ענבים. בלאו מנסה להבין עם הילדים מה הסיבה לכך. היא שואלת אותם אם הם מכירים את חוויית השתייה ומודעים להשפעות האלכוהול. האיסור השני הוא לגלח את שער הראש. גם כאן מנסים הילדים לפענח את טעם המצווה. בלאו שואלת את הילדים אם הם היו רוצים גם כן להתנזר מדברים, ומה הם חושבים על חוויית ההתבודדות של הנזיר.
נושא נוסף ולא פשוט שעולה בפרשה הוא פרשת האישה הסוטה. אם בעל חושד באשתו שבגדה בו, עליה לעבור טקס פומבי שבו עליה לשתות מים מרים המגלים אם היא בגדה או לא. הטקס מתבצע מול כל עם ישראל בנוכחות הכהן הגדול. בעקבות פסוקים אלה דנים הילדים במידת הקנאה. בלאו שואלת אותם מדוע אנשים חשים קנאה, ומבקשת מהם לשתף, האם גם הם קינאו פעם או שאחרים קינאו בהם.
לסיום מתארח שי גולדן המספר על שמשון וטוען שבזכות הכוח העל טבעי שלו הפך סיפורו לאגדה המסופרת עד היום. בלאו מתעניינת האם כוח הוא תכונה טובה, האם אנשים נמשכים לכוח או מפחדים ממנו, ומה עדיף - להיות חכם או חזק. היא מבקשת לספר על חברים מהכיתה שנחשבים לחזקים וכיצד הסביבה מגיבה כלפיהם.