מתקשים

שש פעמים, לאחר חטא העגל קורא לנו האל "עם קשה עורף". אלי ויסברט מברר מה לעבודת אלילים ולעקשנות – עליות – פרשת עקב

ראשון

סימנים לצוואר תפוס:  בד"כ הצוואר נתפס לאחר שנת לילה או באופן פתאומי. כאב באזור הצווארי, כאב ראש, הקרנה של הכאב לאזור הכתף ולאזור היד, חולשה של הזרוע ושל כף היד ותחושות של נימולים ועקצוצים. האבחון של הפגיעה הוא מסובך משום שהרבה פעמים לא נראית איזושהי בעיה בצילומים אך הסימפטומים נמצאים. בד"כ ראיון של המטופל וההיסטוריה הרפואית עוזרים מאוד לאבחן את הבעיה. ניתן לבצע צילומי רנטגן, CT ,MRI ו-US על מנת לשלול ולסנן בעיות אפשריות אחרות שגורמות לבעיה.
 

טיפול צוואר תפוס: לרוב, בהתאם להחלטת הרופא המטפל, הטיפול יהיה טיפול בסימפטומים של הכאב ע"י מנוחה וטיפול תרופתי. פיזיותרפיה להורדת הכאב ע"י עיסוי, חימום האזור, שימוש בטיפול להורדת כאב ע"י זרמים חשמליים מתיחות ומציאת הסיבה לכאבי הצוואר ומתן פתרון מתאים (לדוגמא, ישיבה נכונה מול מחשב) ישנה מחלוקת לגביי שימוש בצווארון ועדיין לא ידוע על מחקרים אשר מוכיחים את יעילותם במקרה של צוואר תפוס.

(מתוך האתר פיזי ) 
 

שני
את עומדת מולי. מטר שלושים וחמישה רושפי צדק כמו שרק בגיל 8 אפשר. נלחמת בחריקת שיניים על הזכות להחליט לבד, לטעות לבד. ואני יודע שאת בונה עכשיו את המקום שלך לא רק מולי, אלא מול העולם כולו; בשעה שאת נלחמת בי, את מחשלת את הרצון שלך למאבקים שעוד יבואו. ואני אומר לך לא. כי האמת היא שאי אפשר ואת צריכה להתמודד עם זה.
אבל גאה בך עד להתפקע.  
 

שלישי
וְיָדַעְתָּ - כִּי לא בְצִדְקָתְךָ יְהוָה אֱלהֶיךָ נֹתֵן לְךָ אֶת הָאָרֶץ הַטּוֹבָה הַזֹּאת לְרִשְׁתָּהּ, כִּי עַם קְשֵׁה-ערֶף אָתָּה.
 

רביעי
שש פעמים קורא לנו האל "עם קשה עורף". זה קורה אחרי חטא העגל. דוקא שם, במקום בו ביקשנו לעבוד אותו, את האל שהוציאנו ממצרים, אבל קצרה סבלנותנו מלחכות - דוקא שם הוא זיהה קשיות-עורף חמורה כל כך עד כדי שיאמר למשה "הַנִּיחָה לִּי, וְיִחַר אַפִּי בָהֶם וַאֲכַלֵּם".
 

חמישי
מה לעבודת אלילים ולעקשנות? תגיד 'עלוב', תגיד 'כפוי טובה', אבל מה למחוללים סביב עגל זהב ולעורף קשה?
 

שישי
כי כשהגב תפוס הגוף הופך להיות כלא. אתה לא רואה מה קורה מימינך ומשמאלך. כשהעורף שלך קשה אתה לא יודע להסתכל לשום מקום חוץ מאשר קדימה. גם לא כלפי מעלה.
 

שביעי
"כי עם קשה עורף הוא" אומר אלוהים למשה. זהו עם כלוא. עם שעוד לא יצא ממצרים. עם שעוד לא הפסיק להיות עבד. עבודת האלוהים דורשת חירות פנימית. לא קשיות עורף - לא נגד אלוהים, וגם לא בעדו.
 

מפטיר
רבים רודפים בעקשנות אחר הדרך שבחרו לעצמם. אחר המטרה - רק מעטים.

(פרידריך ניטשה)

Model.Data.ShopItem : 0 6

עוד בבית אבי חי