חמוץ-מתוק

24.11.09

ביום הזיכרון של גבי ורבקה הולצברג, שנהרגו בפיגוע במומביי, נחגג יום ההולדת של בנם, מוישי. אלפים התאספו כדי לציין את שני האירועים

ביום רביעי האחרון חגגתי את יום הפטירה הראשון של זוג אנשים יקרים במיוחד וציינתי את יום הולדתו השלישי של בנם היחיד שנותר בחיים. או ההפך. הכל היה כל כך מעורבב, שבאמת קשה כבר לזכור באיזה משלבי הערב היית אמור להיות עצוב ורציני ובאיזה, לפחות לפי הליין-אפ, כבר מותר היה לדפוק חיוכים למצלמות לצלילי "היום יום הולדת" ולמראה עוגת שוקולד עם שלושה נרות.

***
א' בכסלו הוא יום השנה של הרב גבריאל ורעייתו הרבנית רבקה הולצברג הי"ד, שנהרגו עם ארבעה מאורחיהם בחלקת האלוקים הקטנה שפתחו במומביי שבהודו, בית חב"ד. שנתיים פחות יום קודם לכן, בתאריך ב' בכסלו, נולד לגבי ורבקי ילד חייכן במיוחד, מוישי. בשנה שעברה הוא חגג את יום הולדתו מתייפח על זרועותיה של המטפלת ההודית וחסידת אומות העולם סנדרה, שנייה אחרי שמצלמות כל העולם ראו אותו נמלט בנסי-נסים מהתופת שבה שכבו הוריו ללא רוח חיים. השנה הוא חגג אותו עם עוד אלפיים מוזמנים, שבאו במיוחד כדי ללוות אותו בטקס החלאקה שלו ולהעניק לו את תשומת הלב שכל כך מגיעה לו. כך יהיה הלו"ז עד שיבוא המשיח ותתרחש תחיית המתים: צהריים עם קדיש בהר הזיתים אצל גבי ורבקי, ארוחת ערב במסעדה עם עוגה ונרות למוישי. בתיאבון!

 

 



*** 
"לא ייאמן שכבר עברה שנה" - זו, פחות או יותר, היתה התגובה הראשונה של כל מי שביקשתי להזמין לערב המיוחד שהתקיים בדיוק באותו מקום שבו שנה קודם לכן עמדו עשרים אלף איש וחלקו כבוד אחרון לשלוחיו של הרבי מליובאוויטש, שנפלו בעת מילוי תפקידם.  "ותגיד", היה המשפט הבא, "מה יהיה בערב הזה?". יהיה כמו במסעדה סינית, עניתי להם: חמוץ-מתוק. ממש כמו יום העצמאות שמגיח בקושי דקותיים ומחצה אחרי יום הזיכרון ותחושות האובדן והריק הקשות שלו.

 

***
וכולם הגיעו. הם היו שם כשקראו פרק תהלים לזכר גבי ורבקי, ואחיהם לשליחות מכל רחבי ישראל, 260 זוגות, מלמלו ברעד את המילים הקדושות. הם נשארו באולם גם כשהסבים של מוישי עלו להספיד את בנם ובתם, והודו להם על כך שגם במותם זכו להעביר לעם ישראל שיעור מרתק ומאלף באמונה. הם עמדו על הכיסאות כדי לראות יותר טוב את חתן השמחה, בגובה מטר ועשרה, אוחז מתנה ענקית בידיו וחיוך מדושן עונג מרוח על שפתיו לנוכח ההמולה והמסיבה שהוא כוכבה העיקרי. והם ירדו מהכיסאות ופצחו בריקוד חוצה אולם (וכשמדובר באלפיים אורחים, זה אולם גדול...) לצלילי ניגון חב"די עליז.

הרב יוסף אהרונוב, האחראי על פעילות חב"ד בישראל ומארגן האירוע, הכריז כי רק כאן, בישראל, נפתחו בשנה שחלפה למעלה מעשרה בתי חב"ד חדשים. "כדורי הטרוריסטים פגעו בגופם של שליחי חב"ד, אבל רק חיזקו את רוח השלוחים האחרים. הפיגוע הזה נועד לפגוע באמונה ובעוצמה של עם ישראל, אבל השיג בדיוק את ההפך", הוא סיים.

למישהו נותר מקום לקינוח? 
*
מוני אנדר הוא סגן דובר חב"ד  
לתגובות: editor@bac.org.il

Model.Data.ShopItem : 0 6

עוד בבית אבי חי