הי אחים

הפילוסופים יאמרו שהיצירה האנושית היא הניסיון הנואש שלנו לנצח את המוות. מחלקת הפרומו אומרת שמספיק שייראו אותך על המסך. אלי ויסברט מברר האם יוסף היה מצליח לשרוד את דמוקרטיית הסימוסים השולטת בציון, ומאיפה כל הקנאה הזו. עליות – פרשת וישב

ראשון
הוא נועד לגדולות. מילדות. זה תמיד היה שם – מקיף אותו כמו הילה זוהרת. במבט המעריך של המורה; בחברות שהתחלפו; בקומתו הגבוהה. בשתיקות שלו.

שני
צבי נועד לגדולות. נמסרה לי... הפתקה שכתבת: ... "אם זה הקוצר עכשיו במיטב יבולנו יפסח עליו - יהיה צבי גובר אחד מחשובי הסופרים של המשמרת השלישית" .
(רבקה גובר)
צבי גובר נפל בקרבות מלחמת העצמאות במשלטי חוליקאת - כאוכבה. בן 17 היה בנופלו.

שלישי
מה זה "נועד לגדולות"? אתה נותן לתמונות לרוץ בראש. לוקח זמן עד שאתה מבין שכל אלה שעוברים לך בראש נראים פחות או יותר אותו דבר. גבר צעיר, ישראלי, רהוט דיבור, שזוף. אתה מדמיין כוכב טלויזיה. אתה אשכרה מדמיין כוכב טלוויזיה. 

 


יוסף. מתוך היהודים באים, הערוץ הראשון

רביעי

אבל להיות כוכב זה לא "גדולות". להיות מפורסם זה לא "גדולות". דור שלם המיר את השאיפה לעשות משהו בעל ערך, ברצון להיות מפורסם. הפילוסופים יאמרו שהיצירה האנושית היא הניסיון הנואש שלנו לנצח את המוות. מחלקת הפרומו אומרת שמספיק שייראו אותך על המסך. חייג עכשיו.

חמישי
הקנאה אוכלת אותם. אתה רואה את זה בעיניים שלהם. יודע שהיא שרפה כבר אלף כמוך. שהם לא יתנו לך לעשות את מה שטוב בשבילם, כי הם לא מצליחים לא לשאול את עצמם איפה הם בסיפור הזה ולמה זה אתה ולא הם. הם יורידו אותך אליהם. יתישו אותך לאט לאט. כאילו לטובתך ימרטו את הכנפיים, יקשרו משקולות: משפחה, משכנתא, קביעות, פנסיה. פרפר מיובש בין דפים כבדים של מציאות אפורה.

שישי
זה מה שדפק את יוסף, אתה מבין? ילד יפה עם חלומות על מלוכה - במשפחה שבה לכל אבא יש יורש אחד ואת המתחרים מגרשים למדבר, זוכר את ישמעאל ואת עשו? ואולי האחים לא יכלו לראות מקרוב את מה שאחרים ראו מרחוק. אולי גדוּלה היא כמו הר – כשאתה קרוב אתה רואה שוליים. אולי כשמדובר באחיך אתה לא יכול לראות אותו באמת. הוא חולם גדול, אתה מבין? נועד לגדולות. תראה אותו, עוזב את הבית, נחטף, נמכר לעבדות - ובכל זאת הוא מצליח להרים את עצמו ולהגיע להיות משנה למלך. לזה הוא נועד. מה יעשה? יברח מזה?
 
שביעי
האם זה פותר משהו, הידיעה הזאת שיש אנשים שנועדו לגדולות? האם הידיעה על קיומם האפשרי פותרת אותנו מלקיחת האחריות? יהיו מי שיחכו לבוא המנהיג. אחרים יכריזו על עצמם. ההיסטוריה לא תחכהלאלה שנועדו לגדולות. היא מתרחשת. האם נהיה גדולים מספיק להיענות לה?
 

מפטיר
"גדוּלה, למרות שמה, איננה עניין שבמידה אלא באיכות מסוימת בחיים האנושיים. היא עשויה להימצא גם בחיים שמידתם קטנה ביותר" (פיליפס ברוקס)

Model.Data.ShopItem : 0 6

עוד בבית אבי חי