המפה הגיאו-נפשית

במוצאי שבת תושק חוברת "משוררים בעיר", סנונית ראשונה בניסיון לגבש מפה לירית של תל אביב, על השפה הייחודית שלה, הצלילים והמנהגים

לעיר יש כל מיני מפות: מפה גיאוגרפית, מפת מקומות הבילוי, מפות למתפלל בעיר ולחולה, ומפה למי שזקוק לרגע של ירוק, של הדהוד של מה שהעיר כובשת מבלי לעצור. כעת נולדת מפה חדשה, מפה אישית יותר, קרובה הרבה יותר, מפה שמשלבת בין המקום לאדם, בין הזיכרונות לאבנים, מפה שמוסרת את תכלית העיר - להתקרב, בסופו של דבר, זה לזה.




המפה הזאת מורכבת ממשוררים שכותבים על תל אביב שלהם, על השכונה שלהם. הרעיון עלה אצל דרור בורשטיין, ולביצוע חברו עמותת הליקון ועיריית תל אביב. והנה, יצאה חוברת ראשונה, שהיא רק סנונית בפרויקט הזה - לגבש מפה לירית של העיר, עם הרחובות הקטנים, הדמויות והמונומנטים. בחוברת משתתפים נועם פרתום עם "הקתדרלות העירוניות דיזנגוף סנטר והתחנה המרכזית"; רועי צ'יקי ארד, כהרגלו, עם מבט שנון על המתח בין עוני לעושר (ועל העדיפות לראשון) יחד עם אותה מתיקות מרה של שנים ראשונות בעיר; ענת זכריה צובעת ברגישות פינות ואנשים - הבימה, הסינמטק, גינת ביל''ו, רוטשילד; יעקב ביטון הופך את העיר למיתית, פלאית ומיסטית; מוחמד אגואני כותב על יפו המשתנה מולו ועל הגעגוע לילדות ביפו שונה, קרובה ומשפחתית יותר; ונוית בראל על רמת אביב בין בורגנות למלנכוליה של קארבר, שגר בה לרגע ואולי צבע אותה באותו תמהיל אפור וזוהר בו זמנית שלו. " ההשקה מתקיימת במקום המתאים ביותר - על גבול יפו-תל אביב, גבול שאומר אולי את מה שמבקשת לומר החוברת: חיבור בין השכונתי לעירוני, בין הדייגים לאנשי העסקים, בין היכרות של דורות למהגרים לרגע "


במוצאי שבת הקרובה תיערך ההשקה בתיאטרון הערבי-עברי ביפו. זה יהיה ערב של דיבור על העיר ועל המילים, על היומיום ועל הנצח הזעיר שביצירה, על מכולת וים ועל האנתולוגיה ההולכת ותופחת של שירי תל אביב. ההשקה מתקיימת במקום המתאים ביותר - על גבול יפו-תל אביב, גבול שאומר אולי את מה שמבקשת לומר החוברת: חיבור בין השכונתי לעירוני, בין הדייגים לאנשי העסקים, בין היכרות של דורות למהגרים לרגע. ואולי כל זה מתבטא באופן הנכון ביותר אצל להקת ההיפ הופ סיסטם עאלי - ששרה בעברית, בערבית, ברוסית ובאנגלית  - שתלווה את הערב. כי כך היא תל אביב: הרבה שפות של לבוש, מנהגים, צלילים וקולות, שחוצים אלה את אלה בשתי וערב הרחובות, ומקיימים את אותה מפה צבעונית, גיאו-נפשית.

 

השקת חוברת "משוררים בעיר" בתיאטרון הערבי-ערבי ביפו, 16.3


 בואו להיות חברים שלנו בעמוד הפייסבוק של בית אבי חי

 

Model.Data.ShopItem : 0 6

עוד בבית אבי חי