בואי נרקוד

25.05.13

הכוריאוגרפית רנה שיינפלד לוקחת את שלמה ארצי לסיבוב על רחבת הריקודים, במופע החדש "ואלס בחמש ושלושים"

בתור סמל המיינסטרים הישראלי, נדמה ששלמה ארצי מצליח שוב ושוב להתגנב לעולמם של חובבי התרבות ה"גבוהה". בקיץ 2010, למשל, הוצג בתיאטרון הקאמרי המחזמר "לילה לא שקט", המבוסס על שיריו של ארצי. המבקרים עיקמו את האף: "תיאטרון רפרטוארי, לאומי או לא, אינו צריך לעשות בהפקות כאלה," כתב אז מיכאל הנדלזלץ ב"הארץ". "גם במיטבן זה לא יהיה יותר מאשר בידור תיאטרוני... היצע מסחרי טהור".

כעת ארצי עושה זאת שוב: הערב, יום חמישי (3.6) יככבו שיריו על במת מרכז סוזן דלל שבתל אביב, ב"ואלס בחמש ושלושים" – מופע מאת רנה שיינפלד, מבין יוצרי המחול החשובים בישראל. 

לאורך השנים יצרה שיינפלד בעיקר לצלילי יצירות קלאסיות ומודרניות. אל ארצי הגיעה במקרה לפני כשנה: "שמעתי במכונית את השיר 'אתמול היה טוב, ויהיה גם מחר' ("ירח", ר.ל.), ובדיוק הייתי צריכה קטע מוזיקלי למצגת לכבוד חמישים שנות במה שלי. אמרתי, וואלה, זה בדיוק מתאים, מתחבר מאוד יפה לכל התפקידים שעשיתי בחיים שלי. ככה הכרתי את שלמה ארצי", מספרת שיינפלד בת ה-74. "אחר כך אמרתי לרקדנים שלי, בואו ננסה לעשות משהו עם השירים שלו, והם הביאו לי מלא דיסקים. ככה הכל התחיל".
" "במשך שנים השתוקקתי לעשות משהו ישראלי. אתה יודע, המלים מדברות על המלחמות, על חום יולי-אוגוסט, סלנג ישראלי, אווירה ישראלית, נוף ישראלי. שלמה ארצי חיבר אותי לישראלי שבי" "

עבור שיינפלד, ארצי הוא התגלמות הישראליות: "במשך שנים השתוקקתי לעשות משהו ישראלי. אתה יודע, המלים מדברות על המלחמות, על חום יולי-אוגוסט, סלנג ישראלי, אווירה ישראלית, נוף ישראלי. הוא חיבר אותי לישראלי שבי". הבחירה יוצאת הדופן הזאת בפסקול של ארצי, היא גם ניסיון שלה להיות פחות אליטיסטית, לשנות את היחס אל הקהל: "זה לא שירדתי ברמה, אבל לפעמים המחול באמת הרגיש מרוחק", אומרת שיינפלד. "היום, הריקוד מכוון את עצמו לבוא לקהל".
רנה שיינפלד, מתוך המופע. צילום: גדי דגון 


לא חסרים כאמור מי שמצקצקים בלשונם: "יש אנשים שזה לא נאה להם", מודה שיינפלד. "אני לא חושבת שהוא פופוליסטי ומיינסטרים, ואני גם לא בהכרח משתמשת בשירים היותר מוכרים שלו. אני כן אוהבת את שלמה, ואין לי עם זה שום בעיה. לא עשיתי את המופע ממקום שכלתני, זה בא מהאינטואיציה. המלים שלו הפרו אותי".

 

"ואלס בחמש ושלושים - רנה שיינפלד רוקדת שלמה ארצי" יעלה ב3 ליוני ו17 ליוני במרכז "סוזן דלל" תל אביב 


בואו להיות חברים שלנו בעמוד הפייסבוק של בית אבי חי

 

Model.Data.ShopItem : 0 6

עוד בבית אבי חי