דיווחים מהחזית

מהיום, ולשבוע בלבד, תתמקם במרכז ירושלים תחנת הרדיו החזית ותשדר לכם לייב ממיטב המוזיקה האלטרנטיבית של הבירה, פלוס כמה הפתעות נוסטלגיות מקומיות

היום זה מתחיל: בחצר בצלאל הישן, קמפוס בית הספר לאדריכלות של בצלאל ברחוב שמואל הנגיד, יתמקמו בניחותא חברי תדר, הרדיו האינטרנטי הזמני, לשבוע שידורים ירושלמי שכותרתו החזית – תחנת רדיו זמנית. הליין-אפ כבר מוכן, השדרנים עוברים על הטקסטים, הנגנים כבר במקומם, והרדיו, שקוצר הצלחה מסחררת בתל אביב, מתחיל בשידוריו, הכוללים בעיקר מוזיקה אלקטרונית איכותית ואלטרנטיבית, אורחים נכבדים והרבה הרבה נוסטלגיה ירושלמית.

רדיו תדר פרץ אל גלי האתר בפעם הראשונה לפני שלוש שנים בתל אביב. מדובר ברדיו אינטרנטי המשדר ממרחב פתוח, גם לקהל שצופה ומאזין בשידור חי. בכל שנה נודד הרדיו למקום אחר, והשנה, במסגרת שיתוף פעולה עם עונת התרבות בירושלים, מגיעים אנשי תדר לעיר הבירה (בחירה די טבעית, בהתחשב בעובדה ששלושה מתוך ארבעת מייסדי הרדיו הם ירושלמים במקור). "אנחנו מגיעים מרקע של מוזיקה", מסביר צח בר, אחד המייסדים והשדרנים, "ברדיו משדרים אנשים שמנהלים מרכזים למוזיקה, די.ג'ייז, אספני מוזיקה, מוזיקאים, שדרנים, עיתונאים. המוזיקה היא כל חיינו, וזה מה שאנחנו רוצים להביא לגלי האתר".



  • " צח בר: קורה כאן משהו מאוד מעניין, מיוחד. דווקא בגלל שזו עיר שכל כך דחוסה במטענים, התרבות והמוזיקה מקבלות צורה אחרת "  ולמה ירושלים? "במקום שבו חבית הנפץ הפוליטית תמיד גונבת את ההצגה, ועם ארסנל רציני של יוצרים שהמונחים כסף, פרסום ולפעמים גם קהל אפילו לא מנצנצים בקצה המנהרה שלהם, ירושלים ממשיכה לייצר הרחק מאור הזרקורים את המוזיקה הכי כנה ואמיתית שיש: מוזיקה של אנשים שאין להם מה להפסיד", נכתב באתר האינטרנט של הרדיו. ואכן, אנשי תדר לקחו על עצמם לעסוק בשבוע השידורים בעיקר במוזיקה האלטרנטיבית הירושלמית, שיש לה מקום של כבוד בקהיליית המוזיקה האלטרנטיבית בארץ. "נדבר על אושיות מוזיקליות ותרבותיות משנות ה-70 ועד היום", אומר בר, "על מוזיקאים שחוו תהליך כאן בעיר, על תכנים מיוחדים ומעמיקים מהמון ז'אנרים וסוגים של קבוצות שפעלו בירושלים, עם הרבה אורחים, הופעות חיות וסדנאות אמן. הרעיון הוא לעניין אנשים מכל הארץ בפרויקט המוזיקלי הזה, להחזיר לירושלים את המקום".

הליין-אפ המסקרן של תחנת הרדיו כולל, בין היתר, תוכנית של רונן אידלמן על להקות כלייזמר ירושלמיות; שיחה בין אסף גברון ועמוס נוי על ציטוטים ספרותיים ירושלמיים; הצצה ייחודית אל ארכיון הקלטות הגנוזות של אלי שרגו, הסאונדמן של תיאטרון פרגוד המיתולוגי; ושיחה בשלושה עם תום פוגל, רבי דוד מנחם ואיתן רפואה, שישוחחו על סגנון התפילה הירושלמי הייחודי. בר, היחיד מבין חבורת תדר שאינו ירושלמי במקור, מנצח על הפרויקט הזה ונהנה מכל רגע. "בתור אחד שמסתכל מבחוץ, ההתרשמות שלי היא שקורה כאן משהו מאוד מעניין, מיוחד. דווקא בגלל שזו עיר שכל כך דחוסה במטענים, התרבות והמוזיקה מקבלות צורה אחרת. יש כאן המון מה להעמיק בשביל להבין, וזו אחת ממטרות הפרויקט – לשוחח, להראות ולהשמיע דברים שקרו וקורים בעיר".

"החזית – תחנת רדיו זמנית", רדיו תדר ועונת התרבות בירושלים, ראשון עד חמישי, 12 בצהריים עד 11 בלילה, קמפוס בצלאל לאדריכלות, רחוב שמואל הנגיד פינת רחוב בצלאל. להאזנה וללוח השידורים
Model.Data.ShopItem : 0 6

עוד בבית אבי חי