השכשוך הגואל: טיולי קמפינג מרעננים לימי השרב

חום יולי-אוגוסט מאיים להכניע אפילו את המזגן העוצמתי ביותר, ושהייה ממושכת במקור מים צונן היא כבר כמעט בגדר המלצה רפואית. לכבוד עונת הנדידה של כלל משפחות ישראל, ריכזנו כאן המלצות צוננות במיוחד לטיולי קמפינג שישאירו אתכם קרובים לשכשוך הגואל. בהשראת ההסכת האהוב שלנו "על הדרך", צירפנו לכל אתר קמפינג כמה טיפים ועובדות טריוויה שיאפשרו לכם לגלות את הסיפורים המסקרנים שהתרחשו בו ואת עולם הטבע השוקק שמתקיים בו. אז היכן תוכלו לראות את המחזה המרהיב של צבי ים בוקעים? באיזה טיול תתוודעו לכמה פמיניסטיות חלוציות? ומהו אתר הקמפינג המושלם לרביצה בימי הקיץ? בואו נגלה דרך הרגליים!

הטיול הפמיניסטי: חצר כנרת

קמפינג בכנרת הוא החומר שממנו עשויים זיכרונות ילדות. מימי הכנרת הצלולים והרי הגולן רחבי הידיים מאפשרים לכם לבלות את מרבית היום במים ולצאת לכמה גיחות קצרות לאתרים יפהפיים באזור. מומלץ במיוחד לטייל בחצר כנרת, המקום שבו חיו ופעלו החלוצות הפמיניסטיות הראשונות שאכלסו את חוות העלמות, ובהן לא אחרת מרחל המשוררת. לחובבי המיוזיקלז, הטיול יכול להיהפך בקלות לאחד: אין כמעט פינה בחבל הארץ הזה שלא נכתב עליה שיר, החל ב"חורשת האקליפטוס" של נעמי שמר, דרך "קסם על ים כנרת", וכמובן, "כנרת" מאת רחל המשוררת ("שם הרי גולן...").

איפה ישנים?

כדאי לישון בחוף חוקוק>> (נקרא גם "החוף הירוק"), או בחוף דוגה>> שנעשה חוף שקט, למי שמאס ברמקולים. הלינה באתרים היא בתשלום ובתיאום מראש.

היכן מטיילים?

מסלול מומלץ במיוחד הוא מעיין פוריה לחצר כנרת, שבמהלכו אפשר לשכשך רגליים במעיין מקסים, לעצור לפיקניק במקום נהדר ואפילו להתהלך מתחת לעצי האקליפטוס המפורסמים מהשיר. שימו לב: הכניסה לחצר כנרת היא בתשלום, למעט בסופי השבוע, שבמהלכם הכניסה היא חינם במסגרת פרויקט "שבת ישראלית". מומלץ להגיע לטיול בשני רכבים ולהחנות אחד מהם בחצר כנרת ואת האחר בעין פוריה, מאחר שמדובר במסלול קווי. כדאי להתחילו מעין פוריה כדי להימנע מהליכה בעלייה, רחמנא לצלן.

מה רואים?

מה לא? תעברו דרך בריכות דגים שמאכלסות המון ציפורי מים וצבים ותחלפו גם ליד שדרת העלמות – שדרת זיתים שנטעו החלוצות מעוררות ההשראה. כשתגיעו לחצר כנרת, תקבלו טעימה מחיי החלוצים והחלוצות בזמן קום המדינה, ואם תרצו, תוכלו אפילו להצטלם בבגדי חלוצים עם מעדרים.

מה מגלים?

בטיול הזה תכירו את סיפורה של ד"ר חנה מייזל, האישה שסללה את הדרך לחקלאיות הציוניות הראשונות. תגלו מהו השיר האלמותי שנכתב בחווה שהקימה ומדוע התלמידות החרוצות שלה חלקו בית עם להקת אווזים. לחלופין, פשוט תצופו כל היום על מי הכנרת ותשמרו את הטיולים ואת התגליות לעונה פחות חמה. לא שופטים.

למידע וטיפים נוספים לטיול, האזינו לפרק של על הדרך לכנרת>>. 

הטיול המותח: חוף אכזיב

כשמסביב ניבטים מי טורקיז, חול לבן וצבים בני יומם, קל לשכוח שחוף אכזיב נמצא בעצם ממש כאן, במרחק נסיעה. קמפינג באחד האתרים המרהיבים בארץ הוא גם הזדמנות לגלות את סיפור הקרב המותח שהתרחש ליד החוף הפסטורלי הזה והאיץ את חבלי הלידה של המדינה. נוסף על מאבק הקוממיות שהתרחש שם, תוכלו לחזות גם במאבק ההישרדות של צבי הים שזה עתה בקעו מהביצה, הנעזרים באור הירח בשביל לנווט את דרכם אל הים.

איפה ישנים?

בחניון הלילה של הגן הלאומי אכזיב, שמופעל בידי רשות הטבע והגנים, ישנו אתר קמפינג מבוקש מאוד. נוסף על לינה באוהלים, מציע האתר לינה גם בחושות ובבונגלוס שיחזירו אתכם היישר לסיני. הלינה במקום היא בתשלום ובתיאום מראש באתר רשות הטבע והגנים>>.

היכן מטיילים?

בחניון הגן הלאומי אכזיב מתחיל מסלול שווה במיוחד. הולכים צפונה במשך כמה דקות לכיוון קו המים, ומשם כדאי להתקדם על החוף לכיוון ראש הנקרה ולצעוד דרך מפרצים ולגונות שבהם חיים יצורי ים שנראה שנלקחו היישר מ"בת הים הקטנה". בדרך תעברו ליד שלושה איים קטנים –תכלת, שחף ונחליאלי - שהם בעצם שמורות טבע המשמשות אתרי קינון. והכניסה של בני אדם אליהם אסורה. לבסוף תגיעו אל חוף בצת – החוף המוכרז הצפוני ביותר ברצועת החוף של ישראל. נוסף על המסלול הזה יש עוד המון מסלולים נהדרים באזור, ובהם נחל כזיב, עין טמיר, עין חרדלית ופארק גורן.

מה רואים?

על קו החוף תוכלו לראות סרטנים, קיפודי ים, שבלולים ואפילו מלפפוני ים. נוסף על כך תוכלו לחפש אחר צמחי חוף, כמו חבצלת החוף הלבנה, שהצליחו לפתח יכולות התמודדות מרשימות עם הבריזה הים תיכונית החזקה. מלבד זאת, תהיה לכם הזדמנות לראות (ולהרגיש) את הקוורץ – גרגירי חול מיוחדים שנסחפו מהנילוס שבאפריקה עד לחופי הים התיכון.

אכזיב (צילום: עדי אסולין)

מה מגלים?

בטיול באכזיב תיחשפו לסיפור המותח על "ליל הגשרים" – המבצע הנועז שהסתבך מעבר למשוער, אך נהפך לנקודת מפנה בדרך להקמת המדינה. בצד זאת, תוכלו לגלות כיצד נראה היום הראשון והדרמטי בחייהם של צבי הים: תוכלו להבין מהם המכשולים שעומדים בדרכם במרוץ מהחוף שבו בקעו אל המים ולגלות מה אנחנו, בני האדם, יכולים לעשות בשביל לעזור להם לעשות זאת. על הדרך תגלו כמה עובדות מפתיעות על צבי הים, למשל, שהם ציידי מדוזות ידועים ושהם יכולים לשחות במהירות של קורקינט חשמלי!

למידע ולטיפים נוספים, האזינו לפרק של על הדרך לאכזיב>>.

הטיול הרגוע: מעיין חרוד

מעיין חרוד הוא מקום שנדמה שהומצא בדיוק עבור משפחות שהחופש הגדול התיש אותן: אתר קמפינג עם מדשאות רחבות ידיים, והמון בריכות שכשוך מרעננות, שאפשר פשוט לפרוס בו כמה מחצלות ולהעביר במים את מרבית השעות החמות. אחרי שתיטענו באנרגיות, תוכלו לטייל לחורשה קרובה שגם בה מסתתרת בריכה מקסימה, ואפילו לנסות לעבור מבחן אומץ מימי המקרא.

איפה ישנים?

בחניון הלילה של הגן הלאומי מעין חרוד, בתשלום ובתיאום מראש באתר רשות הטבע והגנים.

איפה מטיילים?

כאמור רצוי ואף מומלץ לרבוץ במתחם השלו של מעיין חרוד, אך אם יצר ההרפתקנות שלכם יתעורר, תוכלו להגיע בנסיעה קצרה אל "חורשת גדעון", מסלול מעגלי באורך של 500 מטרים בלבד. במהלך המסלול תגיעו לבריכה מרעננת ורדודה (בעומק של כחצי מטר), ותוכלו ליהנות ממי נחל חרוד. משם תוכלו להמשיך ולצעוד במורד פלג המים ולהגיע עד לשרידי טחנות הקמח היפות שפעלו בנחל.

מה רואים?

בחורשת גדעון תוכלו לראות שלל עצי בוסתן: תאנה, חרוב, תמר וזית, וכן עצי אקליפטוס. לצד זאת תוכלו אפילו לטפס על בולדרים טבעיים שהפכו לקירות טיפוס קטנים, לנסות לשמור על שיווי משקל על גזעי עץ, ולהחליק ממגלשה גדולה מפסגת הגבעה.

מה מגלים?

במעיין חרוד תוכלו להכיר את הסיפור המקראי של גדעון – מי שמתואר בהתחלה כאדם שמפחד מהצל של עצמו, אך מתגלה אט אט כמנהיג נועז ומלא בתחבולות. תגלו מה היה מבחן האומץ שהעביר את חייליו במימי המעיין, ומה המשמעות המקורית של הביטוי "החלום ושברו". במקרה של הטיול הזה, המילה "חלום" לגמרי תספיק.
למידע וטיפים נוספים לטיול, האזינו לפרק של על הדרך למעיין חרוד

Model.Data.ShopItem : 0 6

עוד בבית אבי חי