מה טובו אהליך: קמפינג למשפחה המטיילת

                                                                             צילום: לירן ליפשיץ ויטבת פייראיזן-ווייל

הגענו לשלב הזה בחופש שבו נגמרו הקייטנות, נגמרו האטרקציות, נגמרו התוכניות, ואפילו נגמרה הסבלנות – ונראה שבקרוב גם ייגמרו השערות שעל ראשנו. ידוע שההורים משתדלים בכל מאודם למצוא רעיונות חדשים לשעשע את הדור הצעיר, ורצוי שהשעשועים יהיו בתקציב סביר. אם גם אתן מחפשות רעיונות שכאלו, הגעתן למקום הנכון: ההמלצה שלנו היא ללא ספק טיול קמפינג לכל המשפחה!

כן, גדולים וגדולות מאיתנו כבר הבינו שאם קמפינג זה כיף ומגניב – קמפינג בסמוך למקור מים אפילו טוב יותר. תמיד יש מה לעשות, אפשר להישאר ימים שלמים במקום ופשוט ליהנות מהטבע ומהמשפחה ובכל רגע נתון למצוא תעסוקה או התרעננות מהחום בתוך המים הצוננים. על כן, הבאנו לכם כאן מספר רעיונות לאתרי קמפינג צמודים למקורות מים. ולא רק זאת, אלא שצירפנו לכל מסלול המלצות לפרקים של ההֵסכֶּת המצליח "על הדרך", שיוסיף לטיול מידע מרתק ומעשיר: הילדים ייהנו להאזין לו בנסיעה ליעד, וייקחו איתם תובנות חדשות הביתה, אז שווה לקרוא עד הסוף כדי לגלות את אתרי הקמפינג המעולים שיש בארץ.

אל המעיין: קמפינג מעיין חרוד

אם אתן נמנות עם חובבי המעיינות, אין ספק שאתר הקמפינג הזה תפור עליכן. בחום הכבד של אוגוסט הדבר היחיד שיותר כיף ממעיין נקי, צלול ומצטלם מעולה לאינסטוש, הוא מעיין שיש לו את כל התכונות האלו אבל גם מזרים מים קפואים שיצננו את כל המשפחה!

הגן הלאומי מעיין חרוד מציע אתר קמפינג מוסדר ומתוחזק כראוי של רשות הטבע והגנים. כיאה לרשות, כדאי להזמין מקום לפני שיוצאים מהבית. אמנם אפשר פשוט להגיע, אבל הביאו בחשבון שייתכן שלא יהיה לכם מקום ומומלץ להיערך מראש.

אבל זה לא הכול, כי הבטחנו גם בונוס עם ערך מוסף: בדרך אל הקמפינג (או כחלק מהתעסוקה המתוכננת במקום), אפשר לשבת ולהאזין עם הילדים לפרק על מעיין חרוד בהסכת "על הדרך". המעיין, שנמצא ממש למרגלות הגלבוע, נחשב למעיין שבו נערך "מבחן המים" של השופט גדעון, שלפיו סינן את לוחמיו לפני המלחמה עם המִדיינים, אי אז בתקופת השופטים. כאן גם הוכרע הקרב בין הממלוכים למונגולים, והמונגולים הבלתי מנוצחים למדו פתאום להפסיד. אחרי שתאזינו, הילדים יוכלו לקיים מבחן מים משלהם. ההנאה מובטחת.

ההסכת מגיש לילדים את סיפור המקום וההיסטוריה שלו בצורה מצחיקה וזורמת, ואפילו זוכה לביקור של הפקח אפרים מהסדרה "ילדי בית העץ" (יניב ביטון האדיר). הנה קישור  לפרק מעיין חרוד

להמשך קריאה ופרטים נוספים על גן לאומי מעיין חרוד » 

 קמפינג מושלם, רק אתם והים: קמפינג באכזיב

אם אתם יותר בקטע של מים מלוחים, אנחנו זורמים! בשבילכם אנחנו יכולים להמליץ על אתר הקמפינג בגן הלאומי אכזיב. מי שעדיין לא ביקרה שם תהיה ככל הנראה מופתעת מאוד כשתגיע למקום. מדובר באתר קמפינג מוסדר, רחב ידיים ורצוף מדשאות. שמעתן נכון: מדשאות על החוף. המקום מציע ליהנות מהים התיכון בדרכים מפנקות וייחודיות. ראשית, מכיוון שהחוף מטופל על ידי רשות הטבע והגנים, אפשר להיות בטוחים שהחוף יישאר נקי ושהשהייה בו שקטה ונעימה.

חוף ראש הנקרה (צילום: אסתר ענבר, ויקיפדיה)

שנית, בחוף ישנה מעין הכלאה בין בריכה ללגונה, עם מים רדודים יותר, שמאוד נעים לשהות בה לאורך כל היום. ואם זה לא מספיק, נספר לכם שעכשיו מתחילה עונת הבקיעה של צבי הים! רשות הטבע והגנים מפרסמת סיורים מודרכים לצפייה בבקיעה, ואם יהיה לכם מזל אולי תצפו בצבונים שהולכים אל הים. גם בקמפינג הזה מומלץ מאוד להזמין מקום מראש.

אם אתן חובבות הליכה לאורך החוף, תוכלו לצעוד בצד הבריכות והנקרות היפהפיות עד לחוף בצת שלמרגלות ראש הנקרה. וכמובן שגם כאן יש לנו היסטוריה: בגשר א־זיב, הגשר שמעל נחל כזיב, התרחש אחד מהפיצוצים של ליל הגשרים, שבו פוצצו אנשי הפלמ"ח 11 גשרים. לעומת גשרים אחרים שהפיצוץ שבהם הצליח ולא היו נפגעים, בגשר שמעל לנחל כזיב, שחיבר בין ישראל ללבנון, התרחשה טרגדיה. החולייה זוהתה וקליע שנורה לעברה פגע בחומר הנפץ שעל גב הלוחמים שמתחת לגשר ואירעה התפוצצות אדירה, שבה נהרגו 13 לוחמים.

בגלל האסון רק אחד משני הגשרים שעל הנחל נהרס, והשני הוא היחיד שנותר על כנו מבין הגשרים שהותקפו באותו לילה. על האירוע הזה, על ההכנות אליו שכללו תחפושות ותחבולות, וגם על צבי הים שבוקעים על החוף היפה, תוכלו ללמוד יחד עם הילדים בהאזנה לפרק על חוף אכזיב בהסכת "על הדרך".

מוזמנים ומוזמנות להאזין להסכת ולגלות את סיפורי האזור של אכזיב בצורה מרתקת שמתאימה לכל המשפחה.

הנה לינק לפרק: אכזיב

למסלול טיול מגן לאומי אכזיב לראש הנקרה » 

קסם על ים כנרת: קמפינג בחופי הכנרת

יש לנו אגם אחד של מים מתוקים בארץ, אנחנו מתות עליו וברור שאנחנו מדברות על הכנרת! בכנרת יש חופים רבים שמותאמים לקמפינג והפעם אנחנו רוצות להמליץ לכם על שלושה מיקומים מוכרים פחות, או כלשון הטיקטוקרים "סודיים". אם להודות על האמת, הסודות כבר נחשפו כולם וכמובן שלא תהיו שם לבד, אך לרוב מדובר בחופים עמוסים פחות. חשוב לציין שבשניים מהחופים שעליהם נמליץ יש צל לאורך היום, ואפשר לשהות בהם גם בלי לבנות הצללות משלכם.

הכנרת (צילום: אייל אסף, מתוך: ויקידפדיה)

הראשון מבין החופים שעליהם נמליץ הוא חוף חוקוק הידוע בכינויו "החוף הירוק". החוף מוסדר, נעים וממוקם בסמוך לכמה אתרים היסטוריים ואתרי טבע שבהחלט שווים ביקור. באתר יש צל לאורך כל היום. כדי להגיע לחוף, יש לשים בווייז "החוף הירוק כנרת".

השני הוא חוף דוגה, שהפך בימים אלו לחוף שקט: משמעות הדבר היא שלא תמצאו בחוף מערכות הגברה או זמרי קריוקי, אך גם אסור להכניס בעלי חיים. החוף מוסדר ואפילו תוכלו למצוא בו אוהלים ממוזגים. גם כאן ישנו צל לאורך היום. בווייז: "קמפינג אי שם חוף גולן".

החוף השלישי הוא חוף צמח: חוף ותיק ומקסים שאנחנו אוהבים במיוחד. החוף נפתח מחדש לציבור לפני קצת יותר משנה, וכיום הוא חוף שקט, מוסדר ומטופל. האתר הזה עדיין סובל ממחסור בצל וזו נקודה שכדאי להביא בחשבון בחודשי הקיץ. אם אתן ממקימות ההצללה העצמאית בין כה וכה, העניין לא צריך להפריע לכן. בווייז: "חוף שקט צמח".

כמובן שגם כאן לא נשחרר אתכם בלי סיפורים. בנהיגה אל הקמפינג תוכלו להשמיע לילדים את הפרק על הכנרת בהסכת "על הדרך". הפרק גם מלווה מקטע בשביל סובב כנרת ומציע מקומות לבקר בהם. בין השאר הוא מספר על מבצעי התמרים של בן ציון ישראלי, שיעשו לכם חשק עז לתמרים מכל הסוגים.

ארזו תמרים, אחרת הילדים ישגעו אתכם, ותיהנו בכל אחד מהחופים היפים של הימה המתוקה הכי יפה בישראל!

האזינו לפודקאסט. הנה לינק לסובב כנרת

למסלול טיול שביל סובב כנרת » 

צילום: לירן ליפשיץ ויטבת פייראיזן-ווייל

צאו למדבר לקמפינג נהדר: אגם תמנע 

אגם – כלומר, מלאכותי. אם בא לכן ולכם קמפינג עם אפשרויות שונות, שבחלקן יש אפילו מזגן, ובכולן יש אירועים מגניבים גם בלילה – האתר של תמנע הוא בדיוק המקום בשבילכן. בתמנע תמצאו מגוון אפשרויות לינה: קמפינג, אוהלי מורינגה הממוזגים, חאן שיזף הממוזג, נקודות עגינה לקרוואנים פרטיים, קרוואנים להשכרה וחדרי אירוח. אבל זה לא הסוף – בלילה, שלא כמו בשמורות טבע אחרות, תמנע ממשיכה לחיות, היא מציעה בלילות הקיץ סיורי עששיות, צפייה בכוכבים וטיולי שקיעה.

עמודי שלמה בתמנע, צילום: נועה שורק

האמת היא שבשביל ביקור בתמנע לא צריך תירוץ או מופע מיוחד. זהו אחד המקומות היפים ביותר בארץ ויש לו גם היסטוריה מיוחדת. בין פטריות אבן החול, עמודי שלמה המרשימים, ציורי הקיר והאווירה הכללית של נחיתה על מאדים, מסתתרת פיסת היסטוריה מרתקת: בימי קדם, לפני כ-12 אלף שנים, החלה בתמנע אחת המהפכות התעשייתיות והכלכליות הגדולות של האזור – גילוי הנחושת ועיבוד שלה.

בין החולות והסלעים, בחום של דרום הערבה, עבדו המוני עבדים על התכת אבני הטורקיז היפות לנחושת. אותם עבדים בנו לעצמם מקדשים, חרטו על הקירות והותירו אחריהם מזכרות בדמות מנהרות כרייה ותנורים שנמצאים באתר עד היום.

בטיול בתמנע תוכלו לנסוע, לצעוד, או לרכוב על האופניים בין האתרים השונים, בתוך בקעה יפהפייה. כשתרצו להתקרר קצת תוכלו לשוב לאזור האגם, לשתות כוס קפה, להכין בקבוקוני חול צבעוני, או לחתור בסירות פדָלים על המים. בנסיעה הארוכה והיפה על כביש הערבה, אנחנו ממליצות מאוד להאזין לפרק על תמנע בהסכת "על הדרך", שמספר על גילוי הנחושת והפקתה, וגם על האסון האקולוגי שהעובדים הותירו אחריהם. על הדרך נפגוש גם את אפרים הפקח מ"ילדי בית העץ" (יניב ביטון הגאון) בדיאלוג מרגש במיוחד על צמחי המדבר שמסרבים להתכנות "קוצים".

זה טיול אחר, מהסוג שהילדים לא ישכחו. נסיעה טובה!

האזינו להסכת "על הדרך" בפארק תמנע המרהיב: הנה הלינק לפרק

למסלול טיול בבקעת תמנע » 

מקימים אוהלים מתחת לעצים: קמפינג בכרמל הירוק

ההמלצה האחרונה שלנו היא קמפינג בכרמל – ההר הירוק כל ימות השנה. הכרמל הוא יעד שופע מסלולים נפלאים, במעיינות מצננים ובאפשרויות לטיול קיצי. הלינה בקמפינג מבטיחה אווירה נינוחה ונעימה בזכות השילוב בין הצל, העצים וגובה ההר מצד אחד, ובין הים הקרוב מצד שני.

כרמל ליד עין אלון, צילום: לירן ליפשיץ ויטבת פייראיזן-ווייל

 יש מספר חניוני לילה בכרמל, ביניהם אנחנו ממליצות על חניון "חוות משמר הכרמל", שמאפשר לינת שטח באוהלים פרטיים תחת כיפת השמיים. בחניון יש כל מה שצריך בשביל לילה נוח ונינוח: ברזיות מים לשתייה, עמדות להדלקת מנגלים, שירותים, מקלחות, ספסלים ושולחנות קבועים, תאים לטעינת טלפונים ניידים, מקררים, כיריים וכיורים לשטיפת כלים. אבל הסוד האמיתי של המקום הוא עין אלון, מעיין מתוק במיוחד שנמצא במרחק קצר מהחניון. כדאי להגיע מעט יותר מוקדם: התמקמו, קחו כמה פינוקים בתיק, וצאו למעיין במרחק 15 דקות הליכה קלה בין אלונים ופרות. כמו בכל מקום טוב, צריך להזמין מקום מראש.

לפני הקמפינג עצמו או לאחריו, אנחנו ממליצות מאוד לטייל באזור. הכרמל הוא מוקד טיולים שבו תוכלו למצוא מסלולים כמעט לכל גיל, מזג אוויר ומצב רוח. מומלץ במיוחד לטייל בנחל כלח ובשוויצריה הקטנה, במסלול קצר, יפהפה ומוצל. אם תאזינו לפרק של ההסכת "על הדרך" על נחל כלח, תגלו שיש בדרך פינה מהממת לקפה, תלמדו משהו על החיה היפה ביותר באזור – היחמור, ותחזרו לאחד הסיפורים הדרמטיים בתנ"ך: אליהו בהר הכרמל, שמציג את הזקן החביב מליל הסדר באור קצת אחר.

כמו כן, בסוף הטיול תמיד אפשר (ואפילו רצוי) לקפוץ לרכב ולרדת לאחד החופים שלמרגלות הכרמל. תיהנו!

מכירים את מבחן האש והגשם שאליהו הנביא ארגן בפסגת הכרמל? יודעים מי ניצח? האזינו וגלו: לינק לפרק על הכרמל

להמשך קריאה ופרטים נוספים על על הר כרמל » 

 

Model.Data.ShopItem : 0 6

עוד בבית אבי חי