מלאכת החיים

ביום השבת הוא ברא את סוף ההיסטוריה האלוהית וראשיתה של ההיסטוריה האנושית. משם מתחילה הספירה, מתחילים החיים, מתחיל הקיום. אלי ויסברט – עליות – פרשת אחרי מות קדושים

ראשון
- "מה ברא השם ביום השישי?"

- "אדם, חווה והחיות; אדם חווה והחיות; אדם חווה והחיות ילד חן שלי"

- "מה ברא השם ביום השבת?"
- "אבא, זה לא בשיר"

 

שני

מה ברא השם? אלוהים בורא את האור, דורה
את ההתחלה הוא ברא, אהובה שלי. את סוף הבריאה ותחילת הזמן. ביום השבת הוא ברא את סוף ההיסטוריה האלוהית וראשיתה של ההיסטוריה האנושית. משם מתחילה הספירה, מתחילים החיים, מתחיל הקיום. 


שלישי
קופץ לקפה אצל תמר וזאבי בדגניה א'. בשביל הקצר שמחבר בין בית הראשונים לבית שלהם אתה מבין פתאום שבשביל הזה הלכו גם יוסף בוסל ואחד עשר החברים והחברות מהקומונה החדרתית, ורחל המשוררת, וא.ד. גורדון ושלום מהרפת שקפץ ראשון עם שני בקבוקי מולוטוב על הטנק הסורי. 

והלב פועם בחוזקה. ואתה לא יודע למה.

רביעי
טועים אלה שאומרים על העבר, שאפשר לקבור אותו, כי העבר חוצב את דרכו החוצה בציפורניו. 

חאלד חוסייני, "רודף העפיפונים"

חמישי
"וידַבֵּר יְהוָה אֶל מֹשֶׁה לֵּאמֹר: דַּבֵּר אֶל כָּל עֲדַת בְּנֵי יִשְׂרָאֵל וְאָמַרְתָּ אֲלֵהֶם -  קְדֹשִׁים תִּהְיוּ,  כִּי קָדוֹשׁ אֲנִי יְהוָה אֱלֹהֵיכֶם.  אִישׁ אִמּוֹ וְאָבִיו תִּירָאוּ, וְאֶת שַׁבְּתֹתַי תִּשְׁמֹרוּ,  אֲנִי יְהוָה אֱלֹהֵיכֶם."

שישי
פרשה שלמה מייחדת התורה לציווי "קדושים תהיו". מסכת מפורטת של ציוויים ובראשם, בנשימה אחת, הציווי לשמור את השבת ולכבד את ההורים. פסוק אחד מאחד את העבר כולו ליחידת זמן אחת, מראשית הימים ועד לנקודה בה נושק העבר בעקבי חייו של האדם. 


מביט אל עיניהם ורואה את הדורות כולם (פלאש 90)

שביעי
העבר שלך מתחיל בראשית העולם ונמשך עד הוריך. הם החיבור אל הכל. בכל פעם שאתה מביט אל עיניהם אתה רואה את הדורות כולם. את כל הנשגב והנתעב, את כל הישגיו ואת כל קשייו של האדם. מהשבת הראשונה, הבראשיתית, ועד לאביך ואמך משתרשרת האנושיות כולה. כל מה שאתה.
כבד את זה. 

מפטיר
מתי בפעם האחרונה עשית שבת אצל ההורים?

Model.Data.ShopItem : 0 6

עוד בבית אבי חי